Menu

Marktonderzoek


Onderzoek slaapverwekkend? Nee hoor. Communicatie en onderzoek gaan hand in hand. Want meten is weten. Klinkt saai. Is het niet. Tenminste, als je het goed aanpakt. En dat doen we. Wie kent de wensen en behoeften van de doelgroep beter dan de doelgroep zelf? Juist, wij in ieder geval niet. En jij waarschijnlijk ook niet. Bij het (her)positioneren van een merk onderzoeken we vooraf altijd de markt en de concurrenten. Dat kan kleinschalig en indicatief, maar we kunnen ook een onderzoek uitvoeren dat representatief is voor de hele doelgroep. Van telefonische interviews tot paneldiscussies en van online enquêtes tot diepte-interviews. Afhankelijk van de vraag of de probleemstelling bepalen we de doelstelling, kiezen we een onderzoeksmethode en stellen we een onderzoeksplan op. Vervolgens wordt het onderzoek uitgevoerd en analyseren we de onderzoeksdata. (Ben je nog wakker?) We verwerken de conclusies in een overzichtelijk rapport. En dat biedt dan weer duidelijke aanknopingspunten voor de communicatiestrategie. We kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan… Welterusten.