Een sterke positionering; voor Mula de normaalste zaak van de wereld
Vraag
Slenders Witgoed is het (service) adres in Bergeijk op het gebied van kleine en grotere huishoudelijke apparaten. Geen klachten over de relatief grote naamsbekendheid en dito klantenkring, maar wel de vraag hoe we al die mensen bekend kunnen maken met het aanbod. Behalve witgoedapparaten verkoopt Slenders namelijk ook andere elektronische en (kleine) huishoudelijke apparaten. En ‘verkoopt’ is eigenlijk niet het juiste woord, want Slenders levert nog veel meer… De vraag aan Mula om de merkbekendheid te vergroten en secundair om een groei van de klantenkring te realiseren middels een uitbreiding naar Valkenswaard en omgeving.
Strategie
Uit de sessies met eigenaren Marco en Hennie, maar ook uit het doelgroep-, concurrentie- en marktonderzoek bleek dat Slenders specialist is op het gebied van huishoudelijke apparaten en net dat beetje extra biedt ten opzichte van de concurrent. Een ruim assortiment kwaliteitsproducten, 3 jaar garantie, persoonlijke aandacht, deskundig advies, onderhoud, snelle service, thuisbrengservice. En het mooie is, voor Slenders is dat allemaal heel normaal. Maar waarom roepen we dat dan niet? Juist. De normaalste zaak van de wereld is geboren.
Concept en creatie
De boodschap was duidelijk: Advies, service en garantie. Met de pay off ‘ Bij Slenders de normaalste zaak van de wereld’. Een restyle van het logo en een toevoeging van de woorden ‘Witgoed en Inbouwapparatuur’ maken het productaanbod duidelijk voor de doelgroep. Voeg daaraan de persoonlijke visuals van de brede doelgroep toe en wie gaat er dan niet naar Slenders voor het allerbeste advies?
Diensten: Marktonderzoek, Communicatiestrategie,
Communicatieplan, Merkontwikkeling, Huisstijlontwikkeling, Conceptontwikkeling, Communicatieadvies
Communicatiemiddelen: Logo, Huisstijl, Signing (intern en extern), Actiekrant, Bedrijfpresentatie, Advertentie (ED), Poster, Autobelettering, Social Media, Bedrijfskleding, Premium, Flyer